Chemie ve filmu: Vyhráli jsme první místo u odborné poroty a cenu veřejnosti!
Děkujeme všem, kteří v březnu hlasovali pro naše video vytvořené pro soutěž VŠCHT CHEMQUEST.
„S naším soutěžním snímkem - Chemie ve filmu jsme díky vám získali cenu veřejnosti a podařilo se nám vyhrát také první místo u odborné poroty”. Komentují úspěch učitelky Klára Sochorová a Veronika Jakubová.
Soutěž CHEMQUEST
ChemQuest je soutěž zaměřená na praktickou výuku přírodovědných předmětů, zejména pak chemie. Jejím cílem je zvýšení zájmu žáků základních a středních škol o tyto obory, podpora týmové spolupráce, komunikačních schopností dětí a dovednosti prezentace vlastních výsledků.
Témata ChemQuestu se každý rok mění. Například: Chemie a voda, chemie a potraviny, historie chemie. Letošní ročník svým zadáním říká, že byť je chemie vědou exaktní, rozhodně se nevylučuje s kreativitu a uměním. Ba naopak!
Chemie a umění
Když se žáci z 8.B. dozvěděli letošní soutěžní zadání, shodli se na tom, že propojení chemie s uměním pojmou jako krátký filmový příběh. Je jim to blízké, už totiž společně pár krátkých filmů k různým akcím vytvořili.
Samotné video připravovali a natáčeli při únorových odpoledních i o víkendu. Během filmařské práce je kromě nedostatku času pozlobilo také počasí, kdy místo vytouženého sněhu na filmového “Olafa” museli točit v dešti.
Svůj snímek divákům představují těmito slovy: „Rozhodli jsme se používat zajímavé triky, fígle a pokusy spojené s chemií a všechny je pečlivě zasadili přímo do děje. Ústředním motivem není tedy experiment samotný. Děj navazuje na naše vánoční vystoupení na akci Vánoce na Palachovce, kterého se účastnila celá naše třída. Sněhulák Olaf byl jednou z hlavních postav”.
Naší Chemii ve filmu si můžete přehrát ZDE
Součástí soutěže bylo kromě natočení videa i vypracování průvodního listu ve kterém jsou jednotlivé filmové jevy blíže vysvětleny. Tohle zajímavé čtení z oblasti chemie a zároveň i bližší informace z natáčení najdete v souboru pod článkem.
Za projektem stojí tito nadšenci:
REALIZAČNÍ TÝM: Áďa Marhulová, Vojta Král, Vilemína Hatoňová (8.B)
Tito tři vytvořili scénář, zajistili celé natáčení, připravili a předem nazkoušeli pokusy, pracovali s videem, řídili komparz a upekli muffiny.
KOMPARZ: Tadeáš Russ, Ondra Štěpánek (8.B), Kuba Marhula (3.A)
PEDAGOGICKÝ DOHLED: Veronika Jakubová (rady z oblasti dramatické výchovy), Klára Sochorová (rady z oblasti chemie)
Ve filmu byly použity tři chemické pokusy, z toho dva na stejném principu a čtyři filmové triky, z nichž tři souvisí s chemií.
Vůbec nejtěžším úkolem pak bylo, zkrátit film na požadované dvě minuty.